سرطان پوست
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




کشف پروتئین عامل سرطان پوست

پژوهشگران می گویند یک پروتئین موسوم به P-Rex1 را کشف کرده اند که با بروز خطرناک ترین نوع سرطان پوست (ملانوما) مرتبط است.

 

به گفته دانشمندان ، این پروتئین برای حرکت سلول هایی موسوم به ملانوبلاست ها مهم و حیاتی هستند. زمانی که این سلول ها دچار رشد غیر قابل کنترل می شوند ، سرطان پوست ملانوما بروز می کند. این دانشمندان دریافتند موش هایی که این پروتئین را نداشتند ، در برابر متاستاز (گسترش به سایر نقاط بدن) سرطان ملانوما مقاوم بودند. زمانی که محققان سلول های ملانومای انسانی و بافت سرطانی را از نظر این نوع پروتئین آزمایش می کردند ، مشاهده کردند P-Rex1 در اکثر موارد افزایش داشته است. این نشان می دهد که پروتئین مورد نظر نقش مهمی را در گسترش سرطان ایفا می کند. " چانینگ در" مجری این طرح گفت: سال ها پیش فهرستی از 82 پروتئین تهیه کردیم و بر روی P-Rex1 متمرکز شدیم و در نهایت متوجه شدیم جهش های ایجاد شده در ژنی موسوم به BRAF در بروز ملانوما نقش مهمی دارد.

داروی Vemurafenib با متوقف سازی تنظیم این پروتئین ، نخستین درمان آزمایشی هدایت شده برای جهش BRAF است ، اما این فقط در مرحله آزمایش است. هر چند آزمایش های بالینی نشان داده این درمان تأثیر مهمی در زنده نگه داشتن بیماران دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : عطیه رجائی